Историята "помни" различни козметични компании, които произвеждат продуктите си за кралски особи, като английския производител "
Woods of Windsor" например. Е, има и такива, които са създадени от аристократи със синя кръв и предлагат продукти, разработени за хората. Такава е компанията "Skincode". Основана е в Швейцария през 1998 г., а неин собственик е Никлас Масалски - проницателен бизнесмен, но също и принц. Ако трябва да проследим от къде тръгва кралското му потекло - синята кръв тече във вените на фамилията му от векове, защото г-н Масалски е потомък на княжески руски род със седемвековна история.
Принц Никлас Масалски - създателят на "Skincode"
Самата фамилия на създателя и собственик на компанията - Масалски - води началото си от Михаил Всеволодович, известен също като Принца на Чернигов и Великия херцог на Киев. Според историческите сведения той е общ родоначалник на няколко благороднически фамилии: Масалски, Горчаков, Бариантински, Оболенски, Долгорукий и Щербатов. А ето и как точно се появява кралското име Масалски. Правнукът на Княз Михаил Всеволодович - Георгий - се жени за Теодора, дъщеря на Великия Херцог на Литва. Така през 1390
-та получава Княжество Мосалск, откъдето идва името на благородническата фамилия. Самото фамилно име Масалски обаче получава признание от кралския двор в Литва през 1490 г. Следва дълга история, която наследниците на династия Масалски "написват". Благородническото потекло на фамилията е подробно описано в 5-та част от Руския Благороднически Алманах от 1864
-та. А до ден днешен синове и дъщери от фамилията Масалски получават титлите Принц / Принцеса, Княз / Княгиня.
Но как принц Никлас Масалски, собственик на швейцарската марка "Skincode" и принц от княжески руски род се озовава в Швейцария? Всъщност представителите на фамилия Масалски заемат ключови военни и ръководни позиции в Русия до революцията през 1917 г., когато заминават за Германия и Франция. От тук пътят продължава към Скандинавието. Самият Никлас Масалски е роден през 1966 г. в Стокхолм, Швеция. Завършва бизнес администрация в САЩ, а след това учи Медии и комуникации в Университета в Лунд, Швеция. А през 1995 г. принцът се присъединява към семейната компания "Dermalab" и управлението на марката "Swiss Line", създадена от баща му в Цюрих, Швейцария. Три години по-късно - през 1998
-ма - Никлас става собственик и основател на козметичната марка "Skincode".
Уникалният код на козметика "Skincode"
Идеята на Никлас за "Skincode" се ражда от тенденцията на търсенето на антиейдж продукти. Но създаването на формулите не е лесна задача - особено след като Масалски е на мнение, че кожата е жив орган, чийто генетична "код" трябва да се зачита. Така - след идеята - идва и въпросът какво ще бъде включено в състава на продуктите, за да може те да са в синхрон с генетичния "код" на кожата и първо да се грижат за здравето ѝ, а след това за красотата ѝ. Звучи като задача с повишена трудност, но Масалски започва да търси решение. В етапа на търсенето Никлас прави няколко посещения в отделение по изгаряния в една швейцарска клиника. Там придобива едно изключително полезно знание - научава за CM-glucan (СМ-глюкан) или медицинска съставка, използвана за лечение на пациенти с изгаряния и бебета с екзема. След това Масалски решава да започне работа с екип от дерматолози, за да намери начин, по който CM-глюкана да бъде основна съставка в продуктите на "Skincode". Не след дълго резултатът на трудната задача се появява - първите формули са готови и козметиката за лице "Скинкод" дебютира в козметичния бранш. Масалски споделя и какъв точно е методът, избран от него и дерматолозите:
"Напълно извадихме всички "лоши съставки"- консерванти, аромати, оцветители и компоненти с животински произход. Добавихме хидратиращи съставки и такива, които отговарят за бръчките, след това важния медицински компонент - CM-Glucan (полизахарид от хлебна мая, пречистен 600 пъти), с който в болниците третират тежки изгаряния или бебета с екзема. Той е най-доброто, което чувствителната или раздразнена кожа може да получи, защото подобрява имунитета ѝ, а освен това има и силно противостареещо действие."
Именно поради всичките тези качества, които Масалски посочва, CM-глюканът става основна съставка в козметичната серия "Skincode Essentials", специално създадена за хора с чувствителна кожа. Естествено, след като "живее" във време като днешното - на технологиите, постоянното развитие и научните постижения - "Skincode" не спира да бъде в търсене на новости, полезни в грижата за кожата. Така в каталога се появява и другата линия - "Skincode Exclusive" - с ключова съставка регенериращ комплекс ACR G2, създаден от "Skincode" да се бори срещу стареенето на кожата на клетъчно ниво.
Е, компанията успява да разгадае "кода" на кожата. Но въпреки досегашните си постижения, швейцарският производител продължава да се стреми към покоряване на нови и нови научни "върхове". А целта е намереното на всяка "експедиция" да отговаря на нуждите на кожата, да бъде полезен помощник в грижата за нея и да не вреди на здравето ѝ. За постигането на това компанията използва биологични съставки и екстракти от растения. "Skincode" залага на тях като еталон за чистота. А за да бъде сигурна в качеството на продуктите, тях ги разработва с помощта на дерматолози и експерти в бялата козметика. Разработването на формулите протича и в сътрудничество с известни европейски биохимични лаборатории, които имат доказан иновативен и модерен стил на работа, но притежават и още нещо важно - умеят стриктно да се придържат към философия на "Skincode". Защото, както казва създателят на компанията:
"Кожата се нуждае не просто от чисти съставки, а от съставки, които са адаптирани към самата нея."