Знаете ли, че "гурме" (ценител на кулинарията от фр.) има не само в кулинарията, но и в козметиката. Едни от ценителите, които поднасят великолепни блюда за кожата и косата, са немски производители, а марката на "вкусните" козметични продукти за кожа са с марката "Fruttini".
Гурме-историята започва рез 1951 г., когато Ойген Ман и Ханс Шрьодер създават компанията „Mann & Schröder“, която днес има много успешни козметични марки, сред които е и „Fruttini“. Първоначално компанията съсредоточава усилията си върху производството на широка гама от препарати за почистване в домакинството под марките „SOLA“, „RIO-Preßstein“ и „MIF-EX“.
Когато през 1960 г. е въведен аерозаолът, компанията реагира веднага и пуска на немския пазар лак за коса – „Pony“, който е първия и пазарен успех.
Постепенно „Mann & Schröder“ преминават към производство на продукти за лична хигиена. А, се оказва, че на тяхна страна е и законодателството. През 1974 г. се премахва фиксирането на цените на марковите продукти. И те създават цяла марка продукти за лична хигиена – “alkmene”. Дизайнът и качеството им са зашеметяващи. Шишенце „alkmene“ е изложено и днес в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк и получава наградата за дизайн „graphis annual 1973/1974“.
Следва десетилетие - 80-те години – през което компанията инвестира в сгради и производствени съоръжения, а през 90-те, в допълнение към сертифицирането съгласно DIN EN ISO 9001, компанията оборудва специална лаборатория за контрол на качеството, като целия процес е компютаризиран. По същото време, към разнообразието от марки, са добавени и „Diplona“, „Dulgon“ и „Sanosan“.
Появяват се и собствените, изключително иновативни бранда:
- „Numis“ - медицинска грижа за кожата с рН 5,5
- „Fruttini“ - модерна грижа за тялото с плодове и аромати
- "Aldo Vandini" - уелнес грижи за тялото и косата
Марката "Fruttini" разработва няколко серии козметични продукти, които се оказват изключително успешни и се разпознават в цяла Европа - "Cherry Vanilla", "Milky Orange", "Coco Banana" и др. Сред тях има пилинги за тяло с екстракти от череша, ванилия, мляко, портокал, кокос, балсами и лосиони за тяло, както и многообразие от великолепни душ гелове.
Експанзията на компанията продължава и за първото десетилетие на века продуктите на немската компания покоряват Европа и Азия. Отваря врати втори производствен център в Русия. Общите продажби за периода надхвърлят 100 милиона DM.
От 2010 г. насам, компанията започва да развива нови продукти, които са предназначени за грижите за лицето и защитата на кожата от слънчевите лъчи. А това допринася за нарастване на продажбите до 100 милиона евро.