Използваме бисквитки, за да осигурим възможно най-доброто преживяване в нашия уебсайт. За да работи store.bg правилно е необходимо съгласие с употребата им!
Детайлни настройки
Съгласен съм с бисквитките
store.bg - бързо, лесно и удобно
Начало   Козметика  
store.bg - бързо, лесно и удобно!
Грижа за клиента   |   За контакти
Начало   Козметика    Ароматни нотки в парфюмите
Търсене
Козметика на
промо цени
Грим и разкрасяване
Грижа и почистване
Бебешка и детска козметика

Ароматни нотки в парфюмите

Точно както музикалните ноти са необходими за създаването на песен и различните цветове за появата на картините, така и ароматните нотки са важните съставни части на парфюмите.

Е, великите парфюмеристи казват, че всички парфюми много приличат на хората – развиват се във времето и то благодарение на ароматните нотки. Обикновено "израстването" на парфюма преминава през 3 основни фази, които се дължат на трайността и летливостта на трите вида ароматни нотки, които има парфюмната композиция.

Върхови, сърцеви и базови - всеки вид от уханните нотки има различна трайност и свои собствени отличителни характеристики. Ако попитате обаче един експерт в създаването на парфюми, със сигурност ще Ви каже, че без комбинацията на ароматите на три нива постигането на една впечатляваща парфюмна композиция е изключително трудно. Съчетани заедно, ароматните нотки създават красиви ухания, развиващи се във времето, за да впечатляват повече и повече. Освен това, всеки един от ароматите на различните уханни нотки в парфюма не би бил толкова привлекателен със самостоятелното си присъствие, колкото при комбинацията с останалите аромати от другите нотки. Защо така се получава? Е, след като разберете какво е типично за всеки вид уханни нотки и как те взаимодействат помежду си, определено ще разберете колко важни са те за хармоничния аромат на парфюмите.
Видовете ароматни нотки са:
Върхови са нотките, които се усещат веднага след нанасяне на парфюма. Точно поради това те формират първоначалното мнение на човек за уханието на дадения парфюм. Ароматите, които са част от тази група нотки, се описват обикновено като "свежи", "агресивни" и "остри". Нотките се характеризират със силна миризма, но и силна летливост. Те са съставени от малки и леки молекули, които се изпаряват много бързо. Уханието на върховите нотки обикновено трае между 5 и 30 минути.

Едни от най-често срещаните аромати при върховите нотки са цитрусовите (лимон, портокал, бергамот) и билковите (лавандула, градински чай и други).
Средните нотки се усещат след като върховите се изпарят. Появата на аромата им може да отнеме от 10 до 30 минути след нанасянето на парфюма. Трайността им обаче е далеч по-голяма – в зависимост от концентрацията, има случаи, в които можем да ги усещаме часове след нанасяне (от 1 до 5 часа). Често наричани сърцеви нотки, "сърцевина" или "сърцето" на парфюмната композиция, тези нотки не само остават дълго във времето, а и определят характера на парфюма. Правят го като се появяват в средата на процеса на изпаряване, по-трайни са от върховите нотки и оказват силно влияние върху базовите нотки, които ще се усетят след това. Обикновено средните или сърцеви нотки са меки и приятни, представляват различни комбинации от флорални и плодови ухания, с привкус на подправки, като канела и кардамон.

Най-често в групата на средните нотки са уханията на роза, лимонова трева, иланг-иланг, здравец, кориандър, жасмин, индийско орехче и нерол (ароматично масло от портокалови цветове).
Базовите са последните ароматни нотки, които се появяват след като върховите се изпарят напълно, т.е. поне след 30 минути. Обикновено те се смесват със средните, за да създадат основната тема на парфюма. Задачата на базовите или известни още като крайни нотки е да осигурят трайното впечатление за парфюма. Затова са съставени от големи молекули, които се изпаряват бавно и ароматите им обикновено са богати и "дълбоки". Те издържат най-дълго. Всъщност някои базови нотки могат да се усетят до едно денонощие след нанасянето, като уханието на мускус. Точно поради това уханните компоненти на базовите нотки са едни от най-скъпите ароматни масла.

Част от най-често срещаните ухания при базовите нотки са тези на сандалово дърво, кедър, ванилия, мускус, кехлибар, пачули и дъбов мъх.
Тя си тръгна, но той остана!
Естествено, говорим за парфюмния шлейф. Любимият парфюм на жената е нейната визитна картичка: по него я разпознават и винаги разбират, когато тя е наоколо. "Ах, този ароматен шлейф, който оставя след себе си" – въздишат поклонниците!

Нека се опитаме да обясним какво означава този т.нар. шлейф на аромата! Той подобно на красив и фин воал обгръща притежателя си. Не може да се види, но е невъзможно да не се усети - така обикновено описват шлейфа на парфюмите! Шлейфът е това, което усещат околните, когато са на разстояние от източника, или с други думи – шлейфът е това, което остава във въздуха, когато се разминавате, или по-точно след като сте се разминали с притежателя на парфюма. С негова помощ можете да привлечете вниманието към себе си и да бъдете запомнени.

Интересно е да се отбележи, че "шлейфът" като самостоятелен (независим от парфюмната композиция) парфюмен термин започва да се използва сред руските парфюмни гурута. За него легендарната италианска балерина Карла Франчи казва: "По аромата на парфюма ми, оставащ в асансьора на Римската опера, артистите разбират, че съм дошла на работа".

Шлейфът на аромата се формира от трите нива на парфюмната пирамида. Разбира се, водещи в него са базовите нотки, тъй като именно те оставят следа върху кожата, след изчезването на върховите и сърцеви нотки, но е добре да се знае, че шлейфът на аромата не зависи изцяло от тях и не е свързан с количеството нанесен парфюм. Ето защо, ако Ви се струва, че шлейфът не се усеща достатъчно силно, не бива да нанасяте парфюма многократно, защото това може да ви докара не само главоболие, но е и голяма вероятността околните да се дразнят от силния аромат.

Шлейфът е много важен, защото от него зависи силата и стабилността на аромата, неговият тон и наситеност. Той не може да се променя и изчезва заедно с аромата. Шлейфът на парфюмите оформя цялостното "звучене" на парфюмната композиция и ѝ придава чувственост. Освен това е добре да имате предвид, че върху мазната и комбинирана кожа парфюмът се задържа по-трайно, отколкото при хора със суха кожа - при тях шлейфът е по-слаб. Също така е мит твърдението, че шлейфът на аромата задължително трябва да е тежък и наситен.

По правило съставките, които се използват при създаването на шлейфа са маслено-сладникави аромати (сандалово дърво, източни подправки, ванилия, пачули, кедър, мускус, кехлибар и др.) Съответно голяма част от парфюмите, с включени такива нотки в състава си, се смятат за шлейфови. Към тях обикновено не се отнасят флоралните и цветно-плодовите аромати, въпреки че всичко е строго индивидуално и зависи от ингредиентите, които използва парфюмерът, последователността на тяхното изпаряване при съответната температура и др. Именно по тази причина, специалистите не препоръчват да се разтрива парфюма, непосредствено след нанасянето, тъй като това нарушава температурния режим, а оттам и предварително замисленото от парфюмера разкриване на нотките. Обаче точната формула е ясна само на него, а както е известно на всички добрият парфюмер, подобно на добрия магьосник, никога не разкрива своите тайни!
Head & Shoulders на промо цени
Вземи сега избрани шампоани с 15% отстъпка.
Слънцезащита за бебета и деца
Слънцезащитни кремове, лосиони и млека.
Козметика за обезкосмяване
Епилатори, депилатоари, депилиращи ленти, кола маска и други.
Nivea Sun
Слънцезащитни кремове, лосиони и олиа
Palette Intensive Color Creme Metallic
Боя за коса с ефект металик
Syoss Pure
Козметика за коса
Безплатна доставка за София, 2.90 за провинцията!
Намаление на хиляди книги
Вземи продукти Braun с 15% отстъпка.
Nestle Gerber - Промоция