"Букет от аромати и сноп от цветове, които "растат" върху земя на модернизъм и непреходни ценности, земя на хармония и щастие...
Всъщност магията се появява тогава, когато усетиш аромата на продуктите "Le Petit Marseillais". Затваряш очите си и се пренасяш в необуздана атмосфера сред овощни градини, лавандулови ниви, борови гори, цитрусови и зеленчукови градини. Това е покана за едно ободряващо и успокояващо пътуване - покана, напоена с аромат от съставки от Южна Франция. Пътуване, което има бегъл помен на парфюмен аромат, резултат от всички положителни качества, които ни дава природата, аромат на емоция и на "удоволствието на Юга в цялата си непринуденост". Сега отваряш очи и виждаш светлината, тази удивителна светлина, която те огрява, когато си в Прованс и усещаш силата на огромната палитра от цветове. Още от самото си начало "Le Petit Marseillais" се опитва да "дешифрира" тази странна магия между съставки, аромати и цветове. Компанията олицетворява ценностите на Южна Франция и Средиземноморието в своите продукти, а те са: натуралност, автентичност, близост и...
"joie de vivre" (радостта от живота).
Звучи наистина увлекателно и невероятно, но всъщност това е много точно описание на всички продукти "Le Petit Marseillais". Началото на компанията е поставено през 1981 г. от журналист на име Бернанд Ленгел. Той е станал известен с това, че е успял да "съживи" рецептата на известния марсилски сапун - традиционен твърд сапун от растителни масла, който се произвежда около Марсилия в продължение от над 600 години. Името на компанията означава "малко момче от Марсилия" и се смята, че е взето от стар френски вестник, който също бил озаглавен "Le Petit Marseillais". Компанията обаче се разрастнала под ръководството на бившата френска холдингова компания "Laboratoires Vendôme", която я е придобила през 1984 г.
С течение на годините освен качествени и ароматни сапуни, от "Le Petit Marseillais" започват да предлагат и душ гелове, течни сапуни, както и козметика за грижа за тялото (лосиони, млека и кремове). През 2003 г. с логото на компанията на пазара излизат шампоани с акцент на
"автентичност и натуралност, вдъхновени от Средиземноморието". Това повлияло на компанията особено много и покачило продажбите им с 4.1% до края на същата година. От тогава "Le Petit Marseillais" започват усърдно да произвеждат и продукти с грижа към косата - шампоани, балсами и маски.
И макар името на компанията да се превежда като "малко момче от Марсилия", "Le Petit Marseillais" също така означава и "натуралност с произход от Прованс и уникални комбинации от вкусове". Такива комбинации са например
ябълка и киви,
праскова и
кайсия, бадем и
череша. А освен постигането на "деликатни плодови и свежи нотки", важна част от изготвянето на продуктите на компанията е "миг на удоволствие и грижа" - удоволствие, което ще усетиш и ти, когато за първи път усетиш нежността и непринудеността на комбинацията от аромати, внимателно прибрани в опаковки с логото на "Le Petit Marseillais".