"Lacoste" е легендарна френска марка, специализирана в производството на мъжки, дамски и детски дрехи, обувки, спортни принадлежности, аксесоари и парфюмерия. Фирменото лого, което представлява бродиран зелен крокодил с отворена уста, макар че е избрано съвсем случайно, то удря право в целта и прави марката популярна и разпознаваема в цял свят. Тя е представена на 5 континента в повече от 100 стани по света, а нейните колекции се презентират на Седмицата на модата в Ню Йорк. От 2015 година "Lacoste" е собственост на швейцарската корпорация "Maus Freres". Креативен директор на марката е талантливият португалски дизайнер Фелипе Оливиера Батиста.
Компанията има дълга и интересна история. Тя е основана през 1933 година от известния френски тенесист Рене Лакост. През 1927 година той печели най-значимото отборно състезание по тенис за мъже - "Купа Дейвис", след което "легендата" гласи, че за това постижение треньорът на отбора му подарява куфар, изработен от крокодилска кожа. След случката му лепват прякора "крокодил", което напълно съответства с характера на шампиона и на неговия силен спортен захват. На Лакост явно му допада това прозвище, и нещо повече - в следващия си мач той излиза на корта облечен с тениска, украсена с бродирано малко крокодилче. Впоследствие точно то се превръща в запазена марка на огромната компания "Lacoste". След като прекратява спортната си кариера в началото на 30
-те години Рене Лакост се впуска във вълнуващия свят на фешън индустрията. Той заедно с приятеля си, собственик на текстилна фабрика, Андре Жулиер открива малка компания, която е насочена в производството на дрехи за т. нар. интелигентни спортове - голф, тенис, ветроходство. Компанията е наречена "Lacoste", на името на своя основател Лакост. Първият ѝ продукт е популярната към този момент бяла тениска с яка и избродирано лого. Логото върху всеки продукт се бродира на ръка с внимание към детайла. Първите партиди продукция буквално се разграбват от рафтовете в магазините. Впоследствие удобството и стилът на дрехите с марка "Lacoste" са оценени от потребителите в цял свят. През 1951 година продуктовият асортимент на компанията се разширява, като освен белите тениски, започват да се произвеждат и тениски в различната цветова гама, а година след това спортната тениска с яка е изпратена в САЩ като "символ на професионалния спортист". На американците им допадат дрехите на "Lacoste" и компанията бързо залива огромния американски пазар. Класическите цветове на марката са бяло (носеният от Рене цвят), лимоненозелено и пурпурно. През 1963 година начело на компанията застава синът на Рене - Бернар Лакост, който прибавя някои иновации към фирмената политика. Скоро след това логото с популярния крокодил започва да се изписва и върху спортното оборудване, флаконите с парфюми, очила, чанти, часовници, обувки и други аксесоари. През 70
-те години марката придобива голяма популярност, а нейната емблематична тениска с яка се превръща в незаменим атрибут на стилния мъж. Дрехите на "Lacoste" вече не са привилегия само на спортистите, а се носят от всички, защото са модерни, красиви, стилни и удобни. Постепенно марката завоюва все повече нови пазари, като към днешна дата по цял свят има повече от 2000 фирмени магазина. В процеса на разрастване компанията открива представителни офиси в Италия и Испания. През новото хилядолетие тя дължи своя безспорен успех на новия дизайнер и творчески директор на марката - Christophe Lemaire. През 2005 година той решава леко да промени "лицето" на марката, в тази връзка популярният зелен крокодил вече е сребристосив. Това перфектно демонстрира на феновете, че компанията е в крак с времето, но остава вярна на традициите и високото качество на продуктите на "Lacoste".
За парфюмите на "Lacoste"
Парфюмната история на марката започва през 1984 година с появата на първия аромат за мъже "Lacoste Pour Homme". Той мигновено печели признанието на хората, които водят активен и изпълнен със спорт начин на живот. Този неочакван успех вдъхновява компанията за създаването на следващите си шедьоври в парфюмния свят. Парфюмите на "Lacoste" се отличават с изтънченост и елегантност, те подчертават стила и безупречният вкус на своите притежатели. За създаването на своите незабравими аромати компанията привлича едни от най-известните световни парфюмери, като Аник Мерандо, Лоран Брюер, Оливие Крепс и др. Цялата парфюмерия на марката е предназначена предимно за активни и уверени в себе си мъже, за които спортът заема важно място. Въпреки тази ясна концепция, компанията в никакъв случай не пренебрегва нежната половина от човечеството. През 1999 година тя пуска първия си женски аромат "Lacoste for Women", който е приет изключително добре от дамите. Всички парфюми, подобно и на останалите продукти на марката, са с характерното отличителното лого на "Lacoste". През 2013 година компанията лансира мъжкия си аромат "Eau de Lacoste L.12.12 Noir - Intense", чийто дизайн е вдъхновен от формата на прословутата тениска с яка, създадена от френската легенда в тениса Рене Лакост. Този дълбок и освежаващ парфюм принадлежи към семейството на дървесно-фужерните аромати и носи приятното усещане за топла лятна вечер. През 2014 година марката пуска на пазара мъжкия парфюм "L!ve", който е специално разработен от екипа на "P&G" и дизайнерите на "Lacoste", като допълнение към едноименната линия дрехи на марката - "L!ve". Освежаващият му аромат подчертава оптимизма и жизнерадостта на своя притежател, превръщайки се в негов източник на безгранична енергия и вдъхновение. "L!ve" е впечатляващ градски аромат, който умело "играе с перспективата". Други популярни парфюми на "Lacoste" са "Essential", "Love of Pink", "Dream of Pink", "Inspiration", "Challenge" и др.
И до днес делото ("Lacoste"), някога започнато от Рене Лакост живее, развива се и продължава да радва милионите си почитатели по света, а прословутият крокодил е неизменна част от всеки продукт на марката!