"Нашата мисия е да вдъхновим и подкрепим стилистите, за да създават безупречна красота за своите клиенти". В дългогодишната си история "Goldwell" не спира да следва мисията си и създава пълна гама от професионални продукти за коса. Днес е една от най-предпочитаните марки във фризьорски салони по цял свят. Постига успеха си като разработва продуктите така, че да бъдат "по-близо до стилиста и по-близо до косата", както гласи мотото на марката.
Целта на това кратко мото е поставена от 27-годишния германец Ерих Дотър. През 1948 г. Дотър пуска иновативен продукт на пазара – специална формула за студено къдрене, трайно запазваща придадените къдрици на косата. Тя получава името "Goldwell IDEAL", което се превръща и в име на компанията на Ерих. С основаването на бизнеса на младият мъж започва и усилена работа в разработването на гама от качествени продукти за грижа за косата, които да се използват в салоните. Към постоянството на Ерих се присъединява и късметът. Във времето на 50-те и 60-те модните тенденции в прическите допринасят значително за новите идеи на Дотър и развитието на "Goldwell". По това време тупирани прически в стил Бриджит Бардо са върха на модата. За направата им обаче са необходими огромни количества лак за коса. Забелязвайки това, Ерих Дотър влага инвестиции в най-новата апаратура и оборудване, за да се разработи лак за коса в помощ на ежедневната практика на фризьорството. Резултатът не закъснява и на пазара се появява аерозолният лак "SPREEGOLD". От качествата на професионалния продукт клиентите могат да се насладят както в салона, така и у дома. С появата на "SPREEGOLD" идва и успехът – "Goldwell" се превръща в най-големият доставчик на лак за коса за фризьорските салони в Германия.
Постепенно компанията разширява продуктовата гама и клиентите могат да избират както различни стилизанти, така и бои за коса. От края на 70-те години "Goldwell" отбелязва и значим международен успех. Създават се дъщерни дружества в Канада, САЩ, Австралия и страните от Централна Европа и Южна Африка. С помощта на дистрибутори продуктите "Goldwell" стават популярни и на пазара в Япония и скандинавските страни. На азиатския континент обаче формулите за професионален резултат се сдобиват с огромен успех. Оценяват се дотолкова, че през 1989 г. "Goldwell" става част от японската "Kao Corporation". Тогава основателят Ерих Дотър се оттегля от екипа на активно управление и става почетен председател на Борда на директорите. Но въпреки липсата на пряко участие от страна на Ерих, философията, принципите, дори името на "Goldwell", остават непроменени.
С присъединяването към семейството на "Kao Corporation" традицията за създаване на иновации продължава. Дори се увеличава. Построен е модерен център за изследвания и развитие, като над 100 учени работят за усъвършенстване и създаване на нови продукти на марката. Производството е оборудвано с най-новите машини с най-висока производителност, както и съвременен логистичен център. През 2001 г. се появява и един от най-забележимите иновативни проекти – технологията "Elumen". Патентована от "Kao Corporation", за нея е характерен един изключителен подход – елиминирането на химически вещества. Боята за коса с тази технология е без оксидант, без амоняк и без пероксид. И макар да не се възползват от химичните предимства, разработените формули постигат изключителен резултат – до 75% повече интензивност на цвета и до 37% повече блясък на косата.
Съчетанието между продукти, щадящи косата, но с изключителен и дълготраен ефект, донася голяма популярност. Днес "Goldwell" е сред избора на клиенти от над 30 страни по света. Освен продуктите за дамите обаче, огромен успех постига и мъжката серия "For Men". И понеже знае прекалено много за невероятния цвят на косата, в продуктовата си гама "Goldwell" включва богат асортимент, който да поддържа не само крайния стил, цветът и съвършенството, но и състоянието на косата. Появяват се серия "Ultra Volume", която включва спрейове, маски, шампоани и балсами, придаващи обем на косата. Сред продуктовата гама има и възстановяващи и лечебни формули, каквито са продуктите от серия "Rich Repair". Независимо дали шампоан, маска, или серум – всяка формула от серията е създадена да предложи дълбоко възстановяваща грижа за косата. Но каталогът на марката се състои още от ниско амонячни бои за коса, безамонячни бои, както и формули за изсветляване, щадящи косъма и включени в серия "Blondes & Highlights".
И до днес при създаването на своите формули "Goldwell" продължава да насочва внимание към въвеждането и патентоването на нови и модерни технологии. Разработва ги в собствените лаборатории. И с всяко нововъведение, печели още повече доверие. Така в над 50-годишната си история “Goldwell” се налага като една от най-предпочитаните марки, позната по целия свят с гама от продукти за професионален резултат.