Класически стил, елегантност и минимализъм – едва ли има по-подходящи думи, които да опишат американската модна марка "Calvin Klein". Но що се отнася до описанието на продуктовата гама, то 3 думи съвсем не са достатъчни. Днес марката разполага с популярност в множество страни по света и със също толкова много продукти в каталога си. Част от него са дизайнерски дамски и мъжки елегантни дрехи, дънки, спортни и голф облекла, бельо, парфюми и декоративна козметика, очила, чанти и други модни аксесоари. Марката предлага също обувки, бански костюми, бижута, часовници, а през последните няколко години дори детски дрехи и мебели и аксесоари за дома. Да, невероятно разнообразие. Също толкова невероятно обаче е и развитието, което "Calvin Klein" постига не само с течение на годините, а и съвсем скоро след като стартира.
Началото и успешното развитие

Разбира се, първата стъпка е направена от създателя на марката – Келвин Клайн. Роден през 1942 г., Келвин израства като всяко дете – с любопитство към заобикалящия го свят. В тийнейджърските години жаждата за знания го отвежда към модата. Постепенно интересът се задълбочава дотолкова, че момчето се научава как да скицира и да шие. След това Келвин продължава в тази посока и печели място в "Гимназия за изкуство и дизайн" и в "Моден институт за технологии" в Ню Йорк. А края на образованието за Клайн става началото на неговия собствен моден лейбъл "Calvin Klein".
Всичко започва през 1968 г. с откриването на "Calvin Klein Limited" – магазин за палта в "York Hotel", който Клайн отваря с финансовата подкрепа на свой приятел. Скоро след това се появява първата модна колекция на Келвин, която от мнозина може да е определена като "младежка", но се състои от изтънчени палта и рокли. До 1971 г. Клайн добавя спортни облекла, класически блейзери и бельо в колекцията си за дамите. По-нататък обаче развитието става още по-зашеметяващо. През 1973 г. за колекцията си с дамско облекло Келвин Клайн получава първата си награда "Coty", връчена от модни критици и смятана за модния еквивалент на кино отличието "Ockap". През следващите години Клайн не спира да проектира нови модни предложения и дори получава признанието "Coty" още два пъти (през 1974 г. и през 1975 г.). Едновременно с отличията марката "Calvin Klein" получава и репутацията на бранд, който поставя тенденциите. В средата на 70-те, например, стартира манията за носене на дизайнерски дънки и това се случва след като Клейн започва да добавя името на марката си върху задния джоб на дънковите модели. Тогава се появява и логото "CK", което става разпознаваема емблема за дизайнерската марка и краси продуктите от различните линии.
Козметичните продукти и парфюмите "Calvin Klein"

Емблематичното лого "CK" е поставено и на първия парфюм в продуктовата гама на марката. Дебютният аромат, "Calvin", се появява през 1981 г. Едновременно с това "Calvine Klein" поставя и началото на скандалните за мнозина, поради еротиката и разголеността, рекламни кампании. През 80-те една от първите такива е кампанията на джинсови облекла с Брук Шийлдс. По-късно марката използва този подход и в презентирането на много от парфюмите. Например: през 1985 г. второто парфюмно попълнение – "Obsession" – е показано провокативно от Кейт Мос. Тя позира гола пред обектива за рекламата на парфюма и умело пресъздава значението на водещата за дизайнера Клайн максима, в която се казва: "Простото е красиво".
След това впечатляващо представяне следва поредица от успешни парфюми. През 1986 г. със същата провокативна реклама се появява и ароматът за мъже "Obsession". С настъпването на 1988 г. е презентиран ароматът "Eternity", който до края на годината регистрира продажби от над 35 млн. долара. Година по-късно почитателите на парфюмите "Calvine Klein" разбират, че лицензът за ароматите на марката е продаден на козметичната британско-нидерландска корпорация "Uniliver". С нея обаче постиженията не спират и през годините ароматите с етикет "CK" продължават да постигат успехи. Дори след като лицензът за парфюмите става собственост на френският козметичен производител "Coty", който и до днес е производител "CK" ароматите, постиженията продължават. Естествено, традицията за изтънченост, минимализъм, елегантност и "щипка" провокация в рекламите също не спира. През 90-те марката представя поредното ново успешно попълнение – "CK One" или един от първите унисекс аромати на пазара. След това впечатлява с още запомнящи се аромати, сред които "Escape", "Euphoria" и "Reveal", създадени в мъжки и дамски вариант.

През 2010 г., като притежател на лиценза за парфюмите "Calvine Klein", компания "Coty" за пореден път показва колко важно е да създава нови попълнения. Този път обаче козметични продукти, които от компанията решават да създадат, не са ароматни композиции. И на въпроса какво точно ще е новото попълнение отговарят думите на Бернд Бийтз или главния изпълнителен директор на "Coty". Според изявлението на Бийтз специалистите от компанията "разработват нов проект, с който ще започне създаването и предлагането на пълна гама от декоративна козметика "Calvine Klein". През 2012 г. резултатът е налице и гримовете с лого "CK" се появяват на бял свят. Оттогава става и ясно, че "Coty" притежава лиценза както за парфюмите "Calvine Klein", така и за декоративната козметика. Нейният лиценз обаче преди това принадлежи на "Markwins Holding Company" – производителят, представил своята "Calvin Klein Beauty" линия от декоративна козметика на световното изложение "TFWA" през 2007 г.
И до днес разработването на парфюми и декоративна козметика с етикет "CK" продължава. Екипът на козметичната компания "Coty" проектира всички формули, като за ароматите работи в сътрудничество с доказани и известни парфюмеристи, сред които Алберто Морилас, Софи Лаб, Ив Касар, Ан Готлиб и още много други.