Ако в тълковния речник се твърди, че "кокона" значи "много нагиздена, натруфена жена", то българската компания "
Kokona" определено успява да придаде съвсем нов смисъл на думата. За козметичния производител да бъдеш кокона означава да успееш да подчертаеш своята красота по деликатен, но изключително впечатляващ начин. И както казват от компанията:
"Няма нищо по-хубаво от това, жената да бъде желана, красива, привличаща, ексцентрична и индивидуална, и много, много нежна.
Бъди Кокона преди, по време и след бременността!"
Каква е причината за споменаването на етапа на бременността? Всъщност това са думите от представянето на една от най-популярните серии на производителя - "
Kokona & Mother" или гамата, която осигурява козметични помощници за грижа за кожата на дамите преди и след раждане. Така, макар да носи атрактивното име "Кокона", компанията показва, че е сериозен съюзник в козметичната грижа, поддържането и подчертаването на красотата, особено в един от най-важните моменти за жената. Що се отнася до това как постига ефективността в грижата, за създаването на продуктите производителят използва комбинацията между науката и богатствата на природата, като растителните екстракти и масла, които имат полезни ефекти за кожата. А "творенето" на формулите "Kokona & Mother" по този начин носи голям успех. Продуктите от гамата преминават отлично клинични изпитания с над 50 пробанта. След като гамата се появява през 2001 г., с течение на времето "Kokona & Mother" получава редица признания и официални отличия, сред които Златен медал на Пловдивския международен панаир от 2008 г. и Сребърен лъв от изложението "Произведено в България" през 2006г. Освен това производителят има постижение още с началното представянето на серията - става единственият в България, който разработва козметика за бременни и както споделят от екипа,
"достойно се конкурира с аналогични продукти на чуждестранни компании".Естествено, постиженията са резултат от усилена работа. Тя започва през 1999 г., когато компанията е основана. Зад нейната поява стои Таня Калакунова. А решението никак не е случайно, имайки предвид, че самата Таня има опит в козметологията.
"Висшето ми образование е именно парфюмерия и козметика", споделя Калакунова. След като завършва, тя работи в тази сфера дълго време, а един ден взима решение да направи собствена малка козметична компания. Първите стъпки са скромни - "Kokona" се появява в края на 90-те и както обяснява основателката ѝ,
"първите няколко години работихме на ишлеме в една козметична компания в Рудозем". От 2001 г. обаче изграждането на собствена фабрика става факт, но мястото е съвсем различно - производствената база е построена на 8 km от Пловдив. И всеки детайл за гарантиране на качеството е спазен, а крайният резултат Калкунова посочва с думите:
"Кокона" има изградена система за качество и спазва изискванията на добрата производствена практика. Това включва анализ на качеството чрез текущ контрол и от акредитирани лаборатории, проверка на суровините, опаковките и крайните продукти. Всички продукти са защитени с търговски марки, притежават козметични досиета и необходимите декларации за безопасност на козметичния продукт".
За продуктите "Kokona"

Е, в портфолиото на производителя вече има далеч повече популярни попълнения, освен успешните продукти от серия "Кокона и Майка", за които споменахме. Сред най-популярните в каталога на компанията са продукти, разработени за защита и отмора на краката. На второ място по успех, основателката на компанията споделя, че са продуктите за бременни "Kokona & Mother" и бебешката серия "
Kokona Bebino", която помага в поддържането на кожата и косата на мъничетата. Освен това бебешката гама се превръща и в част от една благотворителна кауза - от приходите от закупен продукт "Bebino" производителят дарява 5 ст. за дарение на фондация "Искам бебе". Освен това, както "Kokona & Mother" печели официални отличия, "Бебино" серията също има призове - отличена е със Златен лъв от изложението "Произведено в България", получава и отличия от форумите "Доверете се на българското". Идва и момент на по-голямо постижение, когато двете серии - тази с козметични формули за бебета и тази с продуктите за бременни - преминават родните граници и започва техен износ на европейските и на азиатските пазари. През годините "Kokona" присъства и на световни изложения, сред които IN-COSMETICS в Барселона, COSMOPROF в Болоня, BEAUTYEURASIA в Истанбул и INTERCHARM в Москва. Но въпреки успехите си, "Kokona" продължава да се развива и да разработва нови попълнение. През последните години каталогът включва също слънцезащитни продукти, репеленти, антиейдж козметика и козметични формули за лице, коса и тяло, разработени с помощта на билкови и флорални екстракти.
Всъщност всички продукти "Kokona" се появяват на бял свят с помощта на научните познания в областта на козметологията и растителните дарове, които ни дава природата. Масла, екстракти, извлеци от цветя, плодове и билки - това са основните помощници, използвани внимателно в комбинации. Финалният резултат също е "под лупа" - продуктите на компанията отговарят на изискванията на Европейското законодателство. А за да бъде гарантирано качеството на формулите, от компанията споделят, че всички продукти имат оценка за безопасност, изготвена от професор по токсикология.