
След 1801 г. с течение на времето, като че ли точно защото Ярдли и негови наследници отново се занимават с бизнеса, всичко процъфтява и компанията просперира. Успешното развитие продължава и през целия период на Викторианската епоха, когато "Yardley" изнася първите си продукти за САЩ, като част от гамата са и основателите на козметичните рецепти в каталога - сапуните с лавандула. А след успеха на американска територия следва почти един век на постепенното разширяване - първо продуктите започват да се предлагат в Австралия и след това в десетки други страни по света. Освен с международен успех обаче "Yardley" се сдобива с поредица от кралски признания - неколкократно става притежател на "Royal Warrant" или отличителната заповед, която посочва официалните доставчици на стоки и услуги до Нейно Величество Кралицата, Негово Кралско Височество херцога на Единбург или Негово Кралско Височество Принца на Уелс. Всъщност от 1921 г. до средата на 90-те години на миналия век "Yardley" получава 6 пъти "Royal Warrant" заповеди и става официален доставчик на парфюми и ароматни сапуни в кралския двор.
След кралските признания и успехите обаче идва период на "Yardley" се изправя пред големи премеждия. През 1851 г., след като Чарлз Ярдли умира и неговият син е твърде млад, за да поеме управлението, компанията се сдобива с нов собственик - Томас Гарднер. Но оказва се, че промяната е за добро - по време на управлението на Томас компанията се сдобива с нови успехи и процъфтява. Освен това, получава и ново име - "Yardley & Co. Ltd". През 1891 г. обаче успешното управление бързо изчезва, а причината е смъртта на собственика на компанията. През следващите години "Yardley" претърпява и много материални загуби, с които продължаването на дейността се поставя под сериозно съмнение. Или поне до настъпването на 1900 г., когато синовете на Гарднер поемат бизнеса в свои ръце. През следващите близо 60 години следват отново големи постижение за "Yardley" - компанията става известна като един от водещите производител на сапуни и парфюми в света, създава първото си дъщерно дружество в Сидни и дори с откриването на свой магазин в родината си събира всички погледи и става лондонска забележителност.
Настъпването на 1960 г. донася и поредната промяна в управлението на английската компания. "Yardley" става собственост на една от петте най-големи британски компании - "British-American Tobacco". Естествено властта и постиженията на новия собственик са полезни за "Yardley" и компанията продължава да върви по успешен път, дори се сдобива с нова фабрика, създадена на 19 акра площ в Базилдън, Есекс. До 1970 г. постиженията стават изключително впечатляващи и "Yardley" има близо 1000 козметични линии, които изнася в 130 държави. Освен това, известността на компанията е придружена от запомнящи се рекламни кампании, сред които е появата на логото "Y" и мотото на новите мъжки продукти върху автомобилите на отбора "BRM" в състезанието "Формула 1" през 1971 г. В следващите десетилетия обаче за "Yardley" предстоят множество промени и поредица от нови известни корпоративни "родители". До 1998 г. компанията се сдобива с няколко различни собственици, сред които "Beechams" и "
Wella". А от 2005 г. легендарната "Yardley" e част от "Lornamead Group" - производител на козметика и продукти за лична хигиена.
Въпреки вековната история с поредица от събития, основната съставка - английската лавандула - остава като подпис за "Yardley" и днес все още има продукти, които са създадени с нея. Дори и кралските признания остават - днес "Yardley" все още е притежател на "Royal Warrant" за официален доставчик на стоки в кралския двор, като заповедта е издадена от кралица Елизабет II и Негово Височество Принцът на Уелс.
През последните години "Yardley" продължава да развива каталога си в синхрон с богатите си наследство и традиции. Или както казват от екипа: "Ние продължаваме да подаряваме щипка изискан лукс за потребителите по целия свят". А луксозната доза е представена с истинско изобилие от продукти в каталога – всеки може да избере своя ароматен душ гел, шампоан, лосиони за тяло или крем за ръце, дори подаръчен комплект за близките. Разбира се, присъстват и "основателите" на "Yardley" рецептите - ароматните сапуни, както и различни дамски и мъжки парфюми. Освен това, през последните години "Yardley" създава и поредица от луксозни серии. Част от най-популярните са "Yardley - Peony" или гамата от продукти с нежен аромат на божур, а също формулите с щипка ухание на маргаритка "Yardley - Daisy" и серията "Yardley - Blue Orchid" с продукти, създадени с тропичния аромат на синята
орхидея и богатство от полезни съставки за кожата.
Естествено, с течение на времето се добавят и още новости, освен сериите и продуктите в каталога. А това са няколко строги правила, представени от екипа на "Yardley" така: "Всички взаимоотношения с нашите доставчици са базирани на пълна прозрачност на съставките. Затова ние избираме да работим с производители с доказан опит в безопасни и екологично чисти практики". А що се отнася до принципа на работа в "Yardley", то там също има строги правила.
Oсновните етични правила и критерии, които "Yardley" си поставя: - Да закупува суровини от доставчици, които демонстрират адекватно качество, не прилагат тестове върху животни и имат доказан опит в безопасни и екологично чисти практики.
- Нито една съставка с животински произход да не бъде използвана, ако добиването ѝ причинява вреда на животните.
- Да извършва строго тестване за всеки продукт преди той да стигне до потребителите и да не пуска продукт, за който има съмнение относно неговата безопасност.
- Всички доставчици трябва да имат актуална екологична политика, която да включва постигане на съответствие, мерки за енергийна ефективност и управление на отпадъците.
- Всички доставчици трябва да имат сертификат за добра производствена практика, за да гарантират, че те следват настоящите правила и насоки в отрасъла, приложими в рамките на Европейския съюз.
- Всички продукти да достигат до потребителя с пълна спецификация от INCI списък на съставките, подписан предварително от съответния химик, създал "рецептата".
- Всички продукти трябва да излязат от лабораторията със сертификат за анализ, подписан от съответния мениджър по качеството.