Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... "Скъпи ученици, Философията не е обикновен учебен предмет. Тя е търсене на истини за света като цяло. Тя е пътешествие с много посоки и линии. Няма една окончателна философия, защото във всяка посока търсим и намираме отговори според задаваните въпроси: Кои сме ние, откъде идваме, накъде вървим? Какъв е смисълът в такова занимание? Всеки, който поема по този път със своите въпроси, намира богатство от отговори, както откриваме богатствата на света при всяко пътуване. Ползата при нас е, че се научаваме да задаваме правилните въпроси, да търсим във вярната ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... "Скъпи ученици, Това е вашият дневник, в който ще записвате вашите мнения и позиции, вашите отговори и решения, вашите коментари и анализи по местата, които ще посетим. Дневникът допълва пътеводителя. Учебната тетрадка е помагало към учебника по философия за 9. клас. В допълнение към уроците за дейности, представени в учебника, тук са дадени и разработени форми на самостоятелна работа, игрови задачи и диалози по двойки, в екипи и отбори, текстове за анализ, теми и техники за дискусия, дилеми и казуси за решаване, теми за есета, задачи-игри, ролеви игри, ... |
|
Книгата обобщава над тридесетгодишна изследователска работа на проф. дфн Георги Каприев в областта на византийската философия. По структура тя следва лекционния му курс, представян в СУ Св. Климент Охридски от 1999 г. (според справочниците, първи в света с постоянно място в академичен учебен план). Тема на книгата са контекстът и основните теми на собствено византийската философия: онова мощно течение сред различните философски програми във византийската култура, което разгръща най-категорично темите, различаващи византийското философстване от латинските модели. Сред тях са акцентът върху битието като динамична мрежа, ... |
|
От университетската философска поредица - "Какво значи това?". ... "Първото, което трябва да направи философията, е да дефинира тази даденост - да дефинира какво значи "мой живот" и "наш живот", какво е животът на всеки отделен човек. Живеенето е радикален начин на съществуване: всяко друго нещо и друг начин на съществуване ги намирам в своя живот - вътре в него, като щрих от него и спрямо него." Хосе Ортега и Гасет ... |
|
"Философията на Плотин не е само мит, любов, смърт, живот, съзерцание на отчетливи форми и екстаз, а тя е и неимовернеквилибристика с най-тънки логически категории... Ако в отрицателен смисъл тя е отреченост от всичко земно и материално, то в положителен смисъл е реставрация на старинната гръцка митология и на платоно-аристотелистката диалектика, но също и необходимата за всичко това твърде изтънчена култура на вътрешните усещания и умозрения."А. Ф. Лосев Бележка на преводача Винаги съм бил убеден, че преводачът не бива да занимава читателя със собствените си проблеми. При все това този превод се нуждае от ... |
|
Ех да бях богатско чедо, Буров да ми беше дедо, Дубъл екстра щях да пуша, мъката си да потуша. (хашлашка улична песен от 30-те години на ХХ в.) "Няма друг българин, за когото творческият ъндърграунд да е написал подобна проста и велика ода. Няма друг сред финансистите на Третото царство, който да е бил еднозначен синоним на лице, обгърнато с тайнство имане и разкош. Същевременно няма и друг голям български политик, който да е така непознат за обществено-политическите си заслуги, за сметка на стопанските. В някакъв смисъл България величае прекомерно банкера Буров, за сметка на изключителния политик. Когато у дома ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Учебната система по философия за 9. клас на издателство "Педагог 6" се състои от: учебник работни листове книга за учителя Изброените компоненти от учебната система се продават поотделно. За да закупите някой от тях, последвайте съответния линк. Настоящото издание е одобрено от МОН и е съвместимо с учебната програма за 2023/2024 г. Ако имате нужда от подвързия за различни формати учебници, тетрадки и учебни помагала, посетете нашата специална секция Подвързии . ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Учебният материал е представен в достъпна диалогична форма с отделяне на достатъчно време за поставянето и разрешаването на конкретни житейски проблеми от всекидневието на младите хора. Към всяка тема е предвиден час за практически дейности и упражнения - Философски семинар, който предполага интерактивни методи на работа и стимулиране на активността на учениците. Рубриката Морални дилеми провокира споделяне на личен опит при анализ на морална дилема, дискусия и прилагане на усвоените знания от темата за решаването на дилемата. В рубриката И още са зададени ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... От първата до последната страница учебникът води диалог с ученика, като го подтиква да изследва типични житейски ситуации, личния си опит или интересни казуси. Заглавията на уроците за нови знания са формулирани като понятия, а заглавията на уроците за упражнения - като въпроси. Всеки урок започва с въвеждаща ситуация и с въпроси за изследване. Изложението е стегнато, ясно и на разбираем за деветокласниците език. Текстът е разделен на малки порции информация чрез подзаглавия и подходящи задачи. Новите понятия са обозначени добре графично и са обяснени точно и ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Учебникът е изцяло съобразен с новата учебна програма по философия за 9. клас. Отличава се с ясна и последователно проведена структура на урочните единици, изградена на принципа на рубрики, и достъпен за учениците език и стил, чрез които синтезирано и интересно е представено учебното съдържание. Предложените теми предоставят възможност за среща на учениците с автентични философски текстове. Уроците за практически дейности и упражнения надграждат учебното съдържание, като го допълват, илюстрират и разясняват. Те включват разнообразни задачи, които увличат в диалог, ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... "Уважаеми ученици, Предлагаме ви да направим заедно следващата стъпка по пътя към разбирането и познаването на основанията на човешкия живот и човешкото мислене, които философията е постигнала в многовековното си съществуване. Многообразието на човешкия свят е интригуващо, но ориентирането в него изисква да знаем главните посоки към истината, доброто и красивото. За това са ви необходими: компетентности, основани на сигурни знания; практически умения,чието изграждане може да започне рано още в училище; анализ и интерпретация на нова информация - едно от ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Работните листове са разработени като допълнение към учебните ресурси в учебника по философия за 9. клас на "Просвета - София". Те са 15 и са към уроците за нови знания в учебника. Уроците упражнения съдържат достатъчно практически задачи, които са разнообразни и с различна степен на трудност и поради тази причина не се нуждаят от допълнителни ресурси. Предложените в помагалото упражнения са подбрани така, че да допълват и разширяват знанията, уменията и компетентностите на учениците за себепознание и критическо мислене. Те са практически ориентирани, ... |