Медитации за изява на положителните качества. Когато чуете творчество, какво ви идва наум? Много от нас свързват творчеството само с хората на изкуството, посветили изцяло живота си на развитието на своята дарба. От тази гледна точка творчеството изглежда като самотен процес, борба на човека да изрази оригиналното си виждане за света. Но защо да не погледнем по-широко на творческия процес - като на динамична сила, вдъхваща жизнена енергия и свързваща ни с всяко едно същество на земята? В този смисъл творчеството не е само искрицата, която разпалва вдъхновението. Става въпрос за начин на живот, спонтанно бликащ от ... |
|
В комплекта от Клевър Бук има 50 карти със специални упражнения за развитие на логическото мислене, креативността, паметта и концентрацията. Картите лесно се изтриват и могат да бъдат използвани отново и отново. Използвайте приложения маркер или маркер за бяла дъска. Изтривайте със суха материя. ... |
|
10 начина да споделиш работата си и да бъдеш забелязан. ... Авторът на бестселъра "Кради като артист" доразвива идеята за споделяне на творчеството между хората. Ако "Кради като артист" е книга за присвояване на влияние от другите, "Покажи своето творчество" е за влиянието, което оказвате, като позволявате да крадат от вас. В типичния си забавен стил, изпълнен с креативност, Остин Клиън ще ви научи как да промотирате успешно себе си и работата си, дори да мразите саморекламата. Авторът събира идеите си в десет принципа, които ще ви покажат как да бъдете смели и да мислите за работата си ... |
|
Основна тема на "Пространство, време, творчество" са пространството и времето като символична форма на мисълта, художественото творчество и културата. Други основни трудове на Флоренски са "При водоразделите на мисълта", "Обратната перспектива" и "Иконостасът". Отец Павел Флоренски е сред най-големите и колоритни руски мислители, личност с разностранни интереси и дълбоки познания в областта на богословието, философията, математиката, музиката, филологията, електротехниката, изкуствознанието и други. Завършва физико-математическия факултет на Московския университет " ... |
|
Наградата за мир на германското книгоразпространение и културата на паметта в Германия. В основата на монографията са темите за мира и войните, хуманизма и правата на човека, интелектуалците и властта, политиките на паметта и публичния дискурс, престижните международни отличия и дипломацията. Фокусът е към съвременната култура на паметта в Германия, чийто безспорен център е Холокостът. Прочитът ѝ през речите на тридесет лауреати на Наградата за мир на германския книгоразпространителски бранш и на техните лаудатори (1989 - 2019) неимоверно разширява и обогатява перспективата към себеразбирането на съвременното ... |
|
Четвърто допълнено и актуализирано издание ... Книгата е посветена на проблемите на операторското творчество. Предназначена е за всички работещи в областта на екранните изкуства и за изучаващите филмово и телевизионно операторство. Проф. Венец Димитров е преподавател по специалността "Филмово и телевизионно операторство" в НАТФИЗ "Кр. Сарафов". Завършил е филмовата академия за изящни изкуства (ФАМУ) в гр. Прага, Чехия. Главен оператор е на 23 игрални и над 40 късометражни филми. ... |
|
Настоящата книга е замислена главно като въведение към четенето и разбирането на Шекспировите драми. За да вникнем в тяхната красота, преди всичко е необходимо да разберем условията на Шекспировото изкуство. Затова оставям настрана въпроса за естетическата стойност на драмите и се мъча да изложа накратко най-важните факти и проблеми, свързани с името на Шекспир. Повече от три столетия ни делят от времето на Ренесанса, от онази епоха, когато три различни сили се стремят да постигнат равновесие помежду си - духовното наследство на Средновековието, възторгът на Античността и идеите на новото време. И именно защото самият ... |
|
Живописта заема изключително важно място в обучението на студентите от специалностите “Педагогика на обучението по изобразително изкуство” и “Промишлени изкуства – мода” в Югозападния университет “Неофит Рилски”. Програмата по живопис за тези две специалности съчетава възможности за собствено творчество на студентите и за педагогическо въздействие от страна на преподавателя-художник. В настоящото учебно пособие, предназначено за двете специалности, са изложени: програма по живопис, по която се работи през последните години описание и анализ на живописта от натура като индивидуален процес на студентско творчество, ... |
|
Васил Попович (1833-1897) е най-значителната непозната фигура в литературния и обществения живот на българите от втората половина на XIX в. Той стои в началото на възрожденската белетристика, драматургия и изкуствознание, пише стихове и статии, участва в основаването на Българското книжовно дружество. След Освобождението отново е сред изявените литератори и общественици. Трудът разглежда редица неизвестни негови произведения и представлява първи цялостен прочит на творчеството на В. Попович. ... |
|
"Бог: неговият живот и творчество" - както може да се очаква от книга с подобно заглавие е един от най-смелите експерименти на Д’Ормесон, смесващ жанрове като любовна история, криминален роман, поезия в проза, теологичен трактат и автобиографичен монолог като поток на съзнанието. Привидно фокусирал се върху въпроса за вярата и нейния отпечатък върху човешката личност и етика, авторът ни омайва с всевъзможни истории за живота на интелектуалци и хора на изкуството като Шатобриан, Ортанс Алар и др. и успява да ни убеди, че "всичкото и нищото не се различават едно от друго". На пръв поглед животът на Жан ... |
|
Много известни музикални продуценти са познати с определено звучене, популярно за своето време. Рик Рубин е известен с нещо друго: създаването на пространство, където артисти от всякакви жанрове и традиции могат да се съсредоточат върху това кои са всъщност и какво наистина предлагат. Неговата практика цели да помага на хората да надскачат очакванията, които имат към себе си, за да постигнат отново онова състояние на невинност, което неизбежно носи изненади. През годините, докато размишлява дълбоко върху въпроса кое събужда човешката креативност и кое не, той разбира, че да бъдеш творец не е свързано с конкретния продукт, ... |
|
„Практиката, неизискваща от актьора ипровизационно, органично действие в предлаганите от автора обстоятелства, често тласка актьорите по пътя на придобиването на определен набор чисто технически прийоми, употребявани от тях от роля в роля. В крайна сметка актьорът се защампова, застава пътя на самоволното ограничаване на своите творчески възможности. Актьорът сам привиква към свитото усещане на своите възможности, към това привикват и режисьорите“ Чавдар Кръстев В крайна сметка на сцената все по-често се срещаме с резултати, а не с онзи жив творчески процес, който в края на крайщата е сърцевината на театралното изкуство. ... |