Замисляли ли сте се след колко време, ако човек "посее семената" на труда, може да "пожъне" своите успехи? Да, в повечето случаи е необходимо дълго време. Понякога обаче първият "плод" на успех се появява изключително скоро. A през годините, след всеки усилен труд, количеството на "пожънатите" успехи се увеличава с всеки изминал сезон. Точно така се случва с "
Schauma"? Още през 1949 г., когато марката стартира, трудът, който влагат специалистите, е увенчан с изключително голям успех. А за бързата му поява, си има съвсем основателна причина.
Като част от "семейството" на немската компания "
Schwarzkopf", марката "Shauma" стартира с помощта на богат опит в създаването на шампоани. Още през 1903 г., основателят на "Schwarzkopf", Ханс Шварцкопф, решава да създаде иновативна формула, провокиран от скъпите масла и груби сапуни, използвани за измиване на косата. Ханс се заема да намери по-добро решение и първият му продукт за коса в каталога се появява - прахообразен шампоан, който се разтваря във вода. Е, по това време германецът развива бизнеса си с парфюми, но появата на първия шампоан сред продуктите напълно променя посоката. Оттогава до днес "Schwarzkopf" се стреми да създава единствено иновативни продукти за коса. А през годините става световноизвестна компания, производители на продукти за грижа за косата. Но разбира се, като част от компанията, марката "Schauma" също има заслуги за това.
След като близо 20 години "Schwarzkopf" предлага прахообразния шампоан, отново изненадва всички с разработването на първия течен шампоан на пазара. Но когато компанията представя марката "Schauma", изненадата е още по-голяма. Дебютът на първия продукт от марката остава в историята на немската козметична индустрия с революционна поява - това е първият шампоан с формула, близка до кремообразната. След старта на иновативния шампоан през 1949 г., само за няколко месеца успехът е налице. Продуктът "Schauma Crème Shampon" се разпространява масово по магазините и става изключително популярен сред потребителите. А с течение на времето, иновацията става традиция за труда на специалистите от "Schauma". И именно заради иновативното предстои "жътва" на изобилие от успехи. През 1962 г. "Schauma" отново прави изобретателна и оригинална стъпка. Започва да предлага шампоани, разработени за различните
типове коса. С настъпването на 1967 г. марката изненадва с промяната в дизайна на опаковките си. Оттогава въвежда популярната и до днес пластмасова бутилка с капковидна форма. Разбира се, след това "Schauma" разширява асортимента си. Новото попълнение е шампоан "Schauma Family", подходящ за цялото семейство. А след 1987 г., марката вече предлага серия от балсами за коса, които, също като шампоаните, получават незабавни и успешни признания.

През следващите години удивителното развитие продължава. Но през 1996 г., към него се присъединява и една промяна - "Schwarzkopf", заедно с "Schauma" и всички останали марки в "семейството" на компанията, стават част от "Henkel". А с новия собственик, "Schauma" получава и нов облик. Дизайнът на опаковките е променен. Но традициите на марката продължават и затова се появява и поредната иновативна успешна формула - експертите разработват нов комплекс от укрепващи витамини за грижата за косата. През 1997 г. в каталога се присъединяват и създадените, специално за всички малки потребители, шампоани "
Schaumа Кids". А с настъпването на новия век, "реколтата" от "плодовете" на успехите е изключително добра и впечатляваща. През 2004 г. "Schauma" е избрана от потребителите като най-популярната марка на шампоани в Германия. Две години по-късно усиления труд на специалистите от марката дава резултат за пореден път - появява се формулата "Schauma Repair & Care" за подхранване на сухата и увредена коса. През следващите години въвеждането на нови продукти е представено от попълнения като възстановяващ спрей за коса без отмиване, шампоан за късаща се и тънка коса "
Schauma Keratin Strong" и формула за боядисана коса "
Schauma Color Shine". Но за да предложи специална грижа както за всеки тип коса, така и за всеки в семейството, в каталога си немската марка добавя и
шампоан за мъже, както и деликатна формула за най-малките, наречена "Schaumа Baby".
И до днес немската марка продължава напред, устремена към развитие с помощта на иновациите. А що се отнася до "пожънатите" успехи след вложените усилия, то те определено също продължават да се множат. И освен това, се разпростират далеч извън границите на Германия. През последните години "Schauma" става международна марка чрез постигане на успешни резултати в нови пазари, като продуктите на марката могат да бъдат закупени в над 50 страни по целия свят.