Крем с екстракт от френско грозде и портокал - това е първата успешна формула на чешката козметична компания "
RYOR". Дотолкова успешна, че изиграва и основна роля за името на компанията - "RYOR" от френско грозде (rybiz) + портокал (orange).
Дълги години преди успеха обаче създателят на иновативния крем, Ева Щепанкова, дори не е помисляла за основаването на своята компания "RYOR". На 26 години, след като завършва химични технологии в Прага, Ева започва работа в Института по лечебна и билкова козметика. Там в продължение на 17 години Щепанкова е част от екипа, който разработва козметични продукти. Но след дългото време, отдадено на професията, съдбата поднася една изненада. През 1988 г., след Нежната революция, се откриват редица бизнес възможности за Чешката република. Започват да се появяват специални училища за козметолози и много нови салони за красота, а Институтът, в който Ева работи, се закрива. И ако първоначално тези промени се превръщат в причина Щепанкова да загуби работата си, то малко по-късно стават основен повод компания "RYOR" да стартира с разработването на продукти за професионалистите в козметичния свят.
Въпреки бурните промени и фактът, че в това време Ева е по майчинство, нещата се нареждат. Едновременно с грижите за детето си, Щепанкова участва активно в разработването на продукти за държавно предприятие. Един от тях печели и награда от Министерство на индустрията и търговията - кремът, наречен "RYOR". Появява се на пазара през през 1990 г., но след постижението, Ева все по-често се замисля за една сериозна промяна в живота си. "И тогава осъзнах, че не искам да продавам своя труд, а искам да работя за себе си" спомня си тя. Не след дълго "се ражда" компания "RYOR".
С основаването си през 1991 г. компанията започва да разработва продукти за професионална употреба в козметични салони. Междувременно за Ева една цел е особено важна - продуктите да съчетават естествени съставки, билкови екстракти и етерични масла. Спазвайки това правило при създаването на рецептите "RYOR" бързо се налага на пазара за професионална козметика. През годините гамата от специализирани продукти се разширява. Активни серуми, капсули и маски, специални антицелулитни терапии или масажни продукти - всеки професионалист може да предложи пълна грижа за кожата на своите клиенти.
Само година след създаването на компанията в каталога ѝ се появяват и продукти за лице и тяло, които всеки може да използва у дома. Гамата предлага продукти както за ежедневната грижа, като почистване и тонизиране на кожата, така и формули с по-специфично предназначение. Част от тях са продуктите "
Aknestop", антицелулитни продукти и формулите от козметичната линия "
Ryamar". Сред популярните представители в каталога са и продуктите с морски водорасли "
Marine Algae" и тези с хайвер от серия "Caviar Care". През последните години, компанията разширява гамата и с формули, които представя като "елексир на живота". И има защо. Разработената линия включва различни чайове на билкова основа, чиято задача е да бъдат основен помощник не само в грижата за кожата и външния вид, но и за здравето на целия организъм.
Днес както елексирите, така и разнообразието от козметични формули на "RYOR" са популярни по целия свят. Продуктите на компанията се изнасят в повече от 20 страни, сред които Германия, Гърция, Холандия, Испания, Норвегия, Великобритания, Ирландия, САЩ и ОАЕ. Ежегодно компанията участва и в най-големите международни изложения в областта на козметиката - Прага, Лондон, Дюселдорф, Дубай.
През годините чешкият производител се радва на признания и от клиентите, и от професионалистите. Компанията печели множество национални и международни награди. Според екипа основната причина за тези успехи е това, че "RYOR" предлага на клиентите си достъпен лукс или както гласи мотото на "RYOR": „Разкошът от добрата козметика, достъпен за всяка жена”. И за да бъде всяка формула максимално добра, тя се разработва в собствената лаборатория на компанията, а след това преминава през дерматологични тествания в Клиника за медицинска козметология и коригираща дерматология в Прага.