Историята на една от най-известните модни къщи в света "Gucci" започва във великолепната Флоренция, с раждането на Гучио Гучи - обикновено момче, син на занаятчия и домакиня, който се превръща в един от най-известните италиански дизайнери на XX век. Неговата марка запазва лидерските си позиции в световната мода и до днес, като се явява символ на богатство, лукс и престиж.
Началото е положено през далечната 1921 година, когато Гучи създава малка семейна компания, занимаваща се с производството на кожени изделия - колани, куфари, портмонета, чанти и др. Преди да стартира своя бизнес, талантливият италианец много внимателно избира логото на компанията си, в резултат на което той се спира на две кръстосани букви G, с които марката е известна и разпознаваема в цял свят и до днес. Благодарение на висококачествените ръчно изработени продукти, компанията просперира и през 1938 година Гучи открива първия си фирмен магазин в сърцето на Италия - Рим. Там са се продавали женските чанти с бамбукови дръжки и велурените мокасини с метален орнамент, които впоследствие се превръщат в емблематични за марката. През 1940 година към бизнеса на Гучио се присъединява синът му - Алдо Гучи, който решава да разшири продуктовия асортимент на марката. Скоро след това се появяват изисканите копринени шалове на "Gucci", които се превръщат в любим аксесоар на такива икони на стила като Одри Хепбърн, Грейс Кели и Жаклин Кенеди, както и вратовръзки и ризи, също изработени от висококачествена коприна. В началото на 50
-те години компанията открива свои фирмени бутици в световните модни центрове - Париж, Лондон и Ню Йорк, а едни от най-популярните актриси и поп звезди се редят на опашка, за да се сдобият с някое "бижу" от колекциите на "Gucci".
През 1953 година основателят на марката Гучио Гучи внезапно умира. Бизнесът му е наследен от четиримата му сина, които решават да променят концепцията на семейната компания, започвайки да произвеждат и предлагат само луксозни облекла за богатите и заможни хора по света. По този начин към 50-годишнината от съществуването си "Gucci" се превръща в една от най-успешните модни компании в света, чийто клиенти са елитът на обществото. Впоследствие асортиментът на компанията се допълва с козметични средства и парфюмна линия, като и до днес те имат множество фенове и са изключително търсени в световен мащаб. Управлението на компанията поема Алдо Гучи, който с лекота умее да разпознава вкусовете и предпочитанията на богатите. Брат му Родолфо, който е известен актьор започва да помага за развитието на марката и нейното популяризиране сред продуценти, режисьори и актьори. След известно време продуктите на "Gucci" започват да се появяват в най-известните и високобюджетни кинопродукции, а сред феновете на марката са личности като Франк Синатра, кралицата на Англия и принцеса Маргарет.

След смъртта на Гучи обаче престижът на марката постепенно започва да пада, поради постоянните конфликти сред многобройните наследници и не добре замислената маркетингова стратегия. Обрат в историята на марката настъпва в средата на 80
-те години, когато начело на компанията става внукът на Гучио Гучи - Маурицио. Той се справя със семейните раздори и привлича към компанията талантливи хора от цял свят, сред които е перспективният американски дизайнер Том Форд, който успешно възвръща престижа на марката. Взимайки за основа култовите продукти на "Gucci" (онези същите чанти и мокасини), Форд им придава напълно нов облик, експериментирайки с материали, форми и цветова гама. Той е сред първите дизайнери, които представят колекции с дрехи в "унисекс" стил. Неговите модели са секси, изпъчват енергия и съответстват напълно на духа на времето. Ето защо много скоро към списъка с редовни клиенти на марката се присъединяват Мадона, Гуинет Полтроу, Елизабет Хърли и други известни личности. След като през 2003 година Том Форд напуска "Gucci", компанията продължава развитието си под ръководството на новия творчески директор Фрида Джанини.
Зад лаконичното название "Gucci" се крият множество колекции от стилни дрехи, елегантни обувки и луксозни аксесоари, но разкошът на тази модна къща би бил незавършен без собствен аромат, с които да се асоциират клиентите на марката. Към днешна дата компанията разполага с множество парфюмни линии, които са перфектна комбинация от елегантност, енергия и жажда за живот. Те създават индивидуален образ на притежателите си, а дизайнът им винаги се препокрива с концепцията на самите аромати, което ги прави още по-приятни и атрактивни.
Парфюмерия

При създаването на парфюмите си "Gucci" работи в сътрудничество с едни от най-квалифицираните имена в парфюмния свят - парфюмерите Michel Almairac, Dominique Ropion, Daniela (Roche) Andrier, Antoine Maisondieu, Guy Robert, Karine Dubreuil, Maurice Roucel, Firmenich, Ilias Ermenidis, Givaudan, Jacques Huclier и Lorenzo Villoresi. През 1974 година компанията лансира дебютния си женски парфюм "Gucci №1", който е елегантен стилен и сдържан аромат. След неговия завиден успех се появяват и очакваните "Gucci №2" и "Gucci №3", като всеки от тях заема собствена потребителска ниша, допълвайки цялостната ароматна композиция, характерна за "Gucci". През 1995 година се появява свежият цветно-плодов със загадъчни пикантни нотки аромат за жени "Gucci Accenti". Той е създаден с участието на Том Форд, който успява да запази стила на модната къща, едновременно с това внасяйки своята индивидуалност. Парфюмът придобива голям успех и оттогава "Gucci" практически ежегодно радва любителите на аромати с нови попълнения към парфюмните си линии. Следващо допълнение в парфюмната колекция на "Gucci" е свежият и нежен аромат "Gucci Envy", представен през 1997 година. Година по-късно излиза и мъжкия вариант на парфюма - "Envy for Men", който за кратко време придобива голяма популярност сред представителите на силния пол. С появата си парфюмната линия "Gucci Rush" предизвиква истински фурор както сред жените, така и сред мъжете. Нейните импулсивни и страстни аромати не могат да се сравнят с нищо друго и оставят трайни следи у притежателите си.

През 2010 година творческият директор на "Gucci" Фрида Джианини, създава парфюма "Gucci Guilty" - дързък аромат за тези, които диктуват модата. Той е адресиран към модерната жена, която знае как да живее живота си на пълни обороти и е готова да се изправи пред всяко предизвикателство, за да получи това, което иска. Рекламно лице на аромата е американската певица и актриса Еван Рейчъл Ууд. Тя си партнира с известния американски актьор Крис Еванс, който е рекламно лице на мъжката версия на парфюма - "Guilty Pour Homme", който излиза на пазара през 2011 година. Година по-късно се появява ароматът "Gucci Première", който възхвалява звездата във всяка жена. Това е женствен аромат, насочен към съвременната жена, която се наслаждава на постиженията си и носи авторитета с лекота. Където и да се намира, тя е модна икона. Точно затова, лице на този аромат е американската актриса Блейк Лайвли, която е въплъщение на съвременната и успяла жена. След успеха на този женски аромат, компанията създава мъжкия аромат "Made To Measure", който винаги успява да остави трайно впечатление и да отличи мъжа, който го носи. Концепцията на аромата е вдъхновена от идеята за костюми по поръчка, където всеки един нюанс и съставка допринасят за структурата и текстурата на продукта, създавайки едно хармонично цяло. Ароматът е специално създаден според философията на "Gucci" за внимание към детайла - ухание, за което са трябвали много години и стотици повторения, за да се получи сегашният мъжествен и изискан аромат. Рекламно лице на аромата е известният американски актьор, режисьор и сценарист Джеймс Франко, който е олицетворение на съвременния мъж.
Към момента марката "Gucci" е част от огромната корпорация "Pinault-Printemps-Redoute" и заема водеща позиция в модната индустрия по отношение на продажбите. Тя е на върха повече от 90 години и е една от най-известните, престижни и лесно разпознаваеми марки в света.