Пътят на козметичната марка "Barral" стартира преди повече от 170 години. Е, за дългогодишното си развитие, марката определено преминава през много криволичещите пътеки, но като че ли си заслужава, особено след като мнозина стават свидетели на нейните успехи. Сред първите покорени "висоти" за "Barral" е това, че се нарежда до водещите марки в родината си Португалия. Следващите стъпки водят извън португалските граници и продуктите с логото "b" на етикетите си започват да се предлагат и да печелят все повече потребители в световен мащаб. Преди дълги години обаче създателите на марката едва ли подозират за удивителните постижения. A това е така, просто защото първоначалната идея за "Barral" е малко по-различна. Но кои идеи не търпят промени по пътя към осъществяването си?
Всичко започва през 1835 г., когато братя Барал, престижни учители от Медицинския факултет в Португалия, основават аптека с името на тяхната фамилия. Е, стигат по-далеч от това просто да предлагат медицински и фармацевтични продукти. Именно в създадената аптека двамата разработват първия продукт "Barral" – крем, който наричат "Barral Creme Gordo". С помощта на основната съставка – бял
пчелен восък – братята създават крема специално за използване в случай на
екзема, еритема или изключително
суха кожа. И качествата на крема се доказват във времето. От поколения на поколения обаче той става известен като ефективен продукт не само в грижите за сухата кожа, а и в предотвратяването на стрии по време на бременност. С течение на времето продуктът набира огромна популярност. Голяма дотолкова, че през 50-те години на 19 век, за да се отговори на нарастващото търсене, са създадени предприятия "Barral", които се заемат с производството на многобройни количества от крема.
Дълги години на емблематични събития за историята на "Barral", отвеждат марката към лидерските позиции в страната ѝ. Но с настъпването на 21-вия век идва и една промяна. През 2000 г. "Barral" вече е част от италианската компания "Angelini". E, новите собственици допринасят за развитието на марката, просто защото съвсем не са без опит в бранша. Създадена в Италия в началото на 20 век, днес "Angelini" е една от 5-те най-големи фармацевтични компании в Италия. Освен това, предлага продуктите си в световен мащаб и разполага с офиси в над 20 страни, сред които Португалия, Испания и Гърция. През годините компанията печели световна популярност като производител на продукти за личното здраве и благосъстояние на хората, като сред най-известните ѝ марки са "Tantum" и "Aulin". Постепенно за мнозина "Angelini" става разпознаваема като компанията, която се занимава с обширно проучване, разработване, производство и търговия на активни съставки, диетични добавки, лекарства, медицински и козметични продукти.
След като придобива "Barral", компания "Angelini" продължава да развива марката в успешни посоки. Така през 2012 г. в каталога стартира нова гама от продукти, предназначени за деликатната кожа на деца, бебета и новородени. Оказва се, че това е една от малкото серии с продукти, която е създадена с помощта на природни съставки и пребиотици, за да осигури естествена защита за кожата на бъдещата майка и бебето ѝ. А зад избора за продуктите да се използват пребиотици стоят редица изследвания. От опитите за физиологията на кожата се установява тясна връзка между нейните физични, имунни, биологични свойства и тези на микрофлората. Но промяната на състава или на функцията на микрофлората на кожата с помощта на пребиотици, може да позволи избирателно подтискане на вредните бактерии, предпазвайки или стимулирайки едновременно с това полезните. Наясно с тези изводи, специалистите от "Barral" създават гамата от продукти за бебета и майки с дермален пребиотик, който регулира кожната флора. Освен това, продуктите на "Barral" са създадени и с комбинация от естествени съставки, сред които екстракт от лен,
невен и оризово масло, известни с успокояващите и хидратиращи свойства за кожата.
През месец ноември 2014 г. козметиката за бебета и майки "Barral" започва да се предлага и в България. Сред първите продукти, които се появяват са хидратиращ крем за лице и тяло за бебета и деца, деликатен душ крем за къпане на бебето, успокояващ крем против раздразнения и продуктът за майките "Creme Gordo" – подхранващ крем против стрии с
бадемово масло. А що се отнася до представянето на гамата за майки и бебета, дори слоганът, с който марката се появява, е красноречив: "Barral BabyProtect – подходяща за ежедневна грижа от първия ден".