Знаете ли каква е връзката между световноизвестната марка дезодоранти "8x4", първия дезодориращ сапун, който предотвратява развитието на бактерии и първия крем "
Nivea", който и до днес милиони хора по света познават и използват? Всъщност всички тези козметични продукти са произведени преди дълги години от немската компания "Beiersdorf". А имената "Nivea" и "8x4" продължават да бъдат популярни и в днешни дни. Успехите на компанията обаче едва ли щяха да бъдат факт, ако не беше Оскар Тропловиц - един от емблематичните собственици през дългогодишната история на "Beiersdorf".
Тропловиц остава запомнен като създателя на крема "Nivea", представен през 1911 г. И стартът на първия в света овлажняващ крем за кожата, като че ли "изстрелва" компанията към успеха. След появата на "Nivea" немският производител бързо набира популярност и дори постига международен успех. До 1929 г. компанията вече разполага със световна известност, с 20 производствени центъра и повече от 1400 души персонал. През следващото десетилетие успешното развитие продължава, но в края на Втората световна война, много от изграденото се срива, буквално. С настъпването на 1945 г. голяма част от производствените бази и административни сгради в Хамбург са разрушени. А до 1949 г. много от международните дружества прекратяват работа. Така, след като старта на 50-те идва, се появява и друго начало – на "Beiersdorf" се налага да започне от нулата. Но пък се справя. През следващите години, а и до днес, разширява каталога си. Освен това, още в първите година след лошото стечение на обстоятелствата от войната, компанията създава и свои съвсем нови козметични марки.

Сред първите попълнения е "8x4". Дебютирането на марката се случва през 1951 г. Тогава компания "Beiersdorf" успява да развие перфектно съчетание от висококачествени и фини аромати. Резултатът е представянето на първия дезодориращ сапун в Германия, с който "ce ражда" и "8x4". Мнозина се чудят защо точно това е изборът за името, но си има разумно обяснение и то не е резултат от случайността. Хуан Грегорио Клаузен – дългогодишен ръководител на рекламната дейност на "Beiersdorf" – казва, че името "8x4" е комбинацията, показваща активната съставка в продукта, наречена B32. А тя е изключително важна за всички от компанията, просто защото е иновацията на марката и съвсем ново вещество. Всъщност съставката се казва Hexachloridhydroxydiphenylmethan и по-нататък се сдобива с името B32. Оказва се, че преди това Хуан Клаузен е очарован от броя на буквите, който също е 32 и така решава името да е комбинацията "8x4".
Успехът и популярността се появяват съвсем скоро след старта, а през следващите години гамата се попълва. Представени са и други иновативни варианти на продукта, сред които първият дезодорант-пудра за тяло, следван от аерозолен спрей. Оттогава марката си изгражда репутация на експерт с научно познание и парфюмни формули, които успешно се борят с бактериите, намаляват изпотяването и премахват неприятната миризма от него. Наясно със силната си страна, марката я представи в първата си реклама. Тя се появява през 1953 г. и предава посланието, че "8x4" е формула за надеждна защита с фини аромати. Всъщност представен е и подробен рекламен текст, който посочва точно действието на ароматната формула и гарантира, че всеки може да се чувства уверено и удобно. След успеха и добрата реклама нещата продължават да се развиват изключително добре. "8x4" разработва още нови предложения и продължава да запазва позицията си на иноватор в областта. През 1958 г. за пореден път показва своя нюх към иновациите и представя първия ролон на немския пазар.
В началото на 60-те каталогът продължава да расте. Първият "8x4" стик дезодорант се появява през 1963 г. с обещанието: "Час след час очарователна свежест". А от 70-те до 90-те марката продължава да се движи стремглаво напред, като се съобразява с тенденциите и разбира се, създава нови. Част от нововъведенията, които прави е това, че променя опаковкитете си, като пуска различни спрей дезодоранти в ярки кутии и модерни дизайни. В допълнение, логото на марката също се променя.

С настъпването на новото хилядолетие през 2000 г. "8x4" за сетен път представя новости: разработва свои специални формули и ароматни ухания, като така поставя много тенденции в модата и парфюмите. А много от новосъздадените продукти стават успешни дотолкова, че след това се превръщат в основни компоненти на марката. Въпреки постиженията, с течение на времето "8x4" не спира да се усъвършенства. През 2011 г., например, отново изненадва с нещо ново, като представя серия от дезодоранти с модерен дизайн от графики. За целта марката работи съвместно с известни художници и дизайнери, чиито уникални произведения на изкуството се появяват на избрани продукти. Част от този проект е и работатата с Jackdaw – известен графичен дизайнер и илюстратор от Лондон, който се включва в проектите за дезодорантите "Wild Flower", "Lemon Rush" и "Urban Spirit". А след като този проект се реализира, бързо започва друг. Резултатът се появява през 2015 г., когато марката представя още нови попълнения – дезодорантите "Inspire" за дамите и "Sport" за мъжете. И както много "8x4" продукти, тези също са комбинация от фини аромати и защитни свойства от потта, продължаващи до 24 часа.
Днес "8x4" предлага широк набор от дамски и мъжки спрей дезодоранти с класически и модерни ухания. Марката е много популярна сред младите потребители. А за дългогодишния си опит, който трупа повече от 60 години, успява "да пожъне" успехи в десетки страни по света. И много от международните постижения са изключителни – в Япония, например, марката става ненадминат лидер на пазара.