В историята на европейската натурална козметика има име, което се свързва с началото на началата в "зелената вълна" на бранша. Това е името на немската марка "Logona", която се ражда от необузданата любов на младото поколение и духа на екологичното движение от 70-те години на ХХ в. Заедно с малкия си отбор от съмишленици, тогава 26-годишният Ханс Хензел взима решение да предлага висококачествени натурални козметични продукти. През 1987 г. той основава "Lorien Goods", последван от най-големите успехи в областта на натуралната козметика, която вече повече от 35 години предлага козметика, която е грижовна не само към хората, но и към природата.
Всичко започва през 1975 г., когато Хензел основава "Die Alraune" - един от първите магазини за здравословни храни в Германия. Продуктовата гама се състои от зърнени храни, подправки, билки и натурална козметика, внесени от Великобритания и Испания.
Само три години по-късно, с цел да предложат на клиентите си козметика, в която няма вредни, съмнителни или наистина опасни химикали, той решава да направи информационни листовки за използването на натуралната козметика. Раздадени са над 100 000 брошури.
През 1981 г. екипът на Хензел полага сизифовски усилия, за да се бори срещу синтетичните химикали, с които се обработват суровините в козметиката. Затова всички от "Lorien Goods" се ангажират да гарантират, че суровините, които използват в своите продукти, отговарят на собствените им стандарти за качество. Те започват да търсят сами билки, цветя и растения, които да отговарят на високите им изисквания, като не се двоумят да го правят и в чужбина, както и директно от земеделските производители, които отглеждат лечебни растения по биологичен начин. Кухнята на съмишлениците се превръща в импровизирана лаборатория за създаване на първоначалните формули, като първите продукти са изработени в преустроен гараж.
В зората на 80-те години "зелените" поддръжници на Хензел правят своите пионерски, новаторски продукти: първата естествена козметика за страдащите от алергии и първите чисто билкови бои за коса без синтетични добавки. В този "цветен" пазарен сегмент "ЛОГОНА" продължава да води и днес. В създадената от тях билкова линия бои за коса през 1985 г., особено се отличава къната, която е базирана на био суровини от Египет (удостоена с награда Alternative през 2003 година).
През 1985 г., компанията е принудена от съда да смени името си, поради аналогията с "
Loreal". Така "Lorien" става "Logona Naturkosmetik". Това не променя положителната нагласа на клиентите и нарастването на феновете на великолепните продукти с марката "Logona".
През 1988 г. излиза първият техен органичен слънцезащитен продукт, а през 1989 г. – първата декоративна козметика на компанията.
От 1994 г. стартира производството на първите напълно естествени шампоани на немската марка. Те съдържат само растителни повърхностно активни вещества и нямат синтетични съставки. За сравнение - 15 години по-късно, шампоани, които са сертифицирани по най-високите френски стандарти за органични козметични продукти, все още съдържат синтетични повърхностно активни вещества.
През втората половина на 1990 г. , компанията активно се бори за етикета "натурална козметика". Целта е да има ясни правила за натуралната козметика и по-голяма прозрачност за клиентите.
През 1996 г. Хайнц-Юрген Вейланд, управител на "LOGOCOS", става председател на работна група, представляваща различни производители, които искат да изработят стандарти в тази насока. Чак през 2001 г. е утвърден стандарта "BDIH" за натурална козметика, което е сериозна крачка напред. А през 2008 г. "Логона" патентова крем-боите си за коса, които са без всякакви синтетични добавки. За разлика от всички други билкови бои за коса, техните "Color Creme" дори не трябва да се разбъркват. Те са готова да се използват веднага и са особено практични за оцветяване на корените на косата. А след като започва да се стреми към чистия състав на боите, компанията става част и от инициаторите на стриктното спазване на "NATRUE" стандарта за натурални и органични козметични продукти. Следващата крачка на "Logona", поглеждайки към 35-годишната си история, е да каже: "Благодаря ти, природа!", защото именно тя е източникът на всички великолепни оздравителни и разкрасителни продукти, създадени за хората.
Сертифициране и качество на продуктите
Днес продуктите на "Logona" продължават да бъдат създавани с помощта на естествени съставки, голяма част от които са и от биоземеделие. Нито един продукт не се тества върху животни, като това е изключително важно правило в компанията. Както казват от ръководството:
"Борбата срещу опитите върху животни в Китай и прилагането на алтернативни методи за изпитване са от огромно значение в нашата компания. Поради тази причина, ние се ангажираме да работим за правата на животните и сме в тясно сътрудничество с организация "PETA" ("Xopa за етично отношение към животните")".Към пълната забрана за тестове върху животни от компанията добавят още едно правило: провеждане на контрол във всеки един етап от производството на формулите. След всичко това готовите продукти преминават както през строга вътрешна проверка, така и през изискванията на независими сертифициращи органи.
За каталога на компанията резултатите от усилената работа са:
Качество, посочено с печат "BIO" – когато поставя този печат на дадена опаковка, компанията посочва високото съдържание на органични съставки във формулата, като произходът им е гарантиран от "Logona".
Голям брой продукти, определяни като подходящи за вегани и съдържащи само растителни съставки.
Създаване на безглутенови продукти за всеки с алергия към глутен, на които "Логона" поставя печат, за да ги маркира като такива.
Формули, разработени без съдържание на лактоза и подходящи за хората с лактозна непоносимост и алергия.
Продукти, произведени в съответствие с регламентите на организация "PETA", което гарантира, че не са тествани върху животни.
Получаване на международно признатите сертификати "NATRUE" и "BDIH", удостоверяващи качеството на натуралните и биологични козметични продукти.