Ако трябваше да кажете как избирате парфюмен аромат за себе си, какво бихте отговорили? Според вкусовете и предпочитанията си, нали? А може би отговорът щеше да е: "аромат, който да описва индивидуалността ми". Всъщност, когото и да попитаме, най-вероятно отговорът ще има един и същи смисъл – че парфюмът се избира според същността на човека. E, преди дълги години френската марка "Brut" стартира с мото, в което се казва точно това. Стартирайки с каталог от парфюми и одеколони за мъже, марката представя мотото си с думите: "The Essence of man" или "Същността на мъжа".
Краткото мото дебютира през 60-те години на минали век. Тогава марката "Brut" стартира като част от френската компания "Faberge Paris". От този момент обаче "Brut" като че ли определя стандартите за престижни мъжки аромати. По-късно мотото на марката е допълнено от това, че продуктите са насочени към мъжете, за които са характерни лукс, изтънченост, стил и енергичност в живота. Но още първата парфюмна композиция става забележима не само с посланието, а и с дълготрайния аромат, даже и с оригинална опаковка – зелена стъклена бутилка със сребрист медальон на гърлото. С течение на времето все повече мъже забелязват отличителния характер на създадения от "Brut" аромат. A "Brut", от своя страна, започва да разширява каталога, за да опише още по-добре същността на мъжа. Така през годините към продуктовата линия се присъединяват разнообразни аромати във вид на парфюм, афтършейв, балсам за след бръснене, дезодорант, ролон, даже и луксозен сапун.
Заедно с каталога и потребителите започват да растат. Дори за някои известни личности, като Елвис Пресли и звездата от "Джеймс Бонд" – Роджър Мур – започва да се твърди, че също използват аромата на "Brut". По-късно през годините марката се сдобива с огромна световна популярност, а и с дълъг списък от известни личности, които стават нейни рекламни лица: сред тях са боксьорите Мохамед Али и Хенри Купър, бейзболният играч Ханк Аарон, баскетболистът Уилт Чембърлейн, футболистът Кевин Кийгън, състезателят по мотокрос Бари Шийн, немският футболист Франц Бекенбауер и други.
През 1992 г. към успешното развитие се присъединява и една промяна за марката – оттогава тя става собственост на компания "Unilever". Въпреки това, "Brut" си остава козметична марка за мъже и през годините каталогът продължава да расте. Появяват се допълнения за стилния и елегантен мъж, а също и продукти, насочени за мъжете със спортен стил. През годините обаче в каталога още продължава да се предлага гамата "Original" или продуктите на марката в емблематичните тъмнозелени опаковки. Но каквото и ново попълнение да се появи, от старта си до днес "Brut" спазва традицията си – да се развива, като "дефинира същността на мъжа".