Какво бихте си помислили, ако кажем, че една козметична марка предизвиква фурор... в Кан? Звучи странно, но за марката "Axe" това е нещо напълно типично. През годините на своя опит в създаване на мъжка козметика "Axe" привлича погледите на потребителите не само с продуктите си, а и с впечатляващи видео реклами. Точно заради тях обира и звездните овации в Кан на международния рекламен фестивал. Но награждаването като че ли е заслужено, просто защото марката разполага с над 30-годишен опит не само в разработването на мъжка козметика, а и в създаването на оригинални рекламни послания.
Всичко започва през 1983 г. във Франция. Тогава "Axe" стартира като част от компания "Faberge Paris" и представя мъжки дезодоранти и парфюми с различни аромати. Две години след това, историята на успеха на марката започва с рекламно послание, което никой друг не е използвал дотогава. Думите са "Axe – ароматът, който провокира жените". Появяват се през 1985 – годината на "раждането" на "Axe" в Германия и началото на дълга поредица от иновативни, забавни и понякога провокативни кампании и телевизионни реклами. А що се отнася до постигането на успеха след този момент, от екипа на марката разказват: "след около 90 рекламни кампании "Axe" вече е световноизвестна марка, която се ползва с доверие и приемане от младата мъжка аудитория".
През годините успехът продължава да расте, но с настъпването на 1989 г. "Faberge Paris" и "Axe" са закупени от британско-нидерландската корпорация "Unilever", част от която са още и марките "
Dove", "Signal" и "
Rexona". Оказва се обаче, че тази промяна не повлиява на традициите на "Axe". Постепенно все повече млади хора разчитат на силата на съблазняващия "Axe" аромат и много от тях са привърженици на рекламните кампании на марката. И причината се крие в това, че "Axe" продължава да не използва досадни рекламни обещания. Вместо тях използва иновация, провокация и дори много забавен сюжет, като този в рекламата на "Axe Dark Temptation" – дезодорантът с ухание на шоколад и с рекламно лице едно шоколадово момче, но не в преносния смисъл, а от глава до пети в шоколадов вид. Така с нетрадиционна външност момчето става част от поредица от забавни ситуации в големия град, но показва и как един аромат може да предизвика емоции, реакции и да прикове вниманието на жените. Е, това далеч не е единствената оригинална реклама, с която "Axe" събира погледите на потребителите. Марката показва изобилие от впечатляващи видео реклами, с които печели различни награди в Кан, фен групи в социалните мрежи, дори и множество дискусии в различни блогове и форуми.
С течение на времето и увеличаването на успешните реклами обаче "Axe" съвсем не намалява вниманието си към създаването на продуктите. Всяка година марката представя нови ароматни композиции на мъжки дезодоранти, които се развиват в сътрудничество с водещи световни парфюмеристи. През последните години дори "щипката" оригиналност от рекламите на марката "ce пренася" и в каталога – появяват се много формули с оригинално и нетрадиционно съчетание на съставки, като това на "Axe Excite", "Axe Alaska" и "Axe Anarchy".
Постепенно каталогът на марката се нарежда до лидерите в областта на мъжките дезодоранти, но това не пречи да се развива още повече. През 2004 г. "Axe" стартира линия спрейове за тяло, дезодоранти антиперспиранти и стик дезодоранти. След това разширява дейността си с разработване на душ гелове през 2005 г. От февруари 2012 г. в портфолио на "Axe" вече има стилизиращи гелове за различни
типове коса и съобразени с нуждите на младите хора. Година по-късно марката навлиза в "пространството" на грижата за лицето на момчетата, като включва афтършейв в каталога.
Днес "Axe" е световноизвестна марка за мъжка козметика и един от лидерите на пазара с популярност в повечето от 60 страни, сред които САЩ и държавите от Европа и Латинска Америка.