Да осигури едновременно нежна грижа и антибактериална защита за кожата – това е мисията, с която американската марка "Protex" стартира и с течение на времето се развива. Дебютът на марката е отбелязан през 1990 г. Тогава "Protex" изпълнява своята мисия, като започва да предлага антибактериални сапуни. Началото е скромно, но впечатляващо за мнозина. Стартът започва с иновативната концепция "1, 2, 3" , както я наричат създателите на "Protex". А употребата на цифрите никак не е случайна, просто защото първите продукти в каталога са 3 различни варианта на твърди сапуни – "Gentle" за деликатната и чувствителна кожа, "Balance" с балансираща формула за цялото семейство и "Ultra" за всички активни и спортуващи хора. Всъщност вариантите са създадени с подход, чрез който да се предвидят различните потребности за защита на кожата. Специалистите от "Protex" обаче са наясно, че антибактериалната защита е потребност, необходима за всеки и независимо от възрастта, начина на живот или от
типа на кожата. Точно заради това и трите дебютни продукта на марката са създадени с формула AntiGerm ™, която служи като "бариера" за дълготрайна защита и елиминира 99.9% от микробите. Е, по-късно тази формула става като разпознаваем белег за марката или специалната "съставка" в "рецептите", които "Protex" създава.
През годините формулата за мощна антибактериална защита е използвана в най-различни комбинации с други съставки и броя на продуктите в каталога на "Protex" започва да расте. Появяват се сапуни с комплекс от билки, с
прополис, с
алое. Следват и попълнения като "Protex Fresh", създадени да подарят едновременно грижа, антибактериална защита и сензационна свежест на кожата. След разработването на най-различни твърди сапуни обаче, марката продължава да разширява дейността си и представя няколко формули на душ гел и течен сапун. Но докато каталогът расте, заедно с него се увеличават и границите, на които "Protex" се разпростира. Постепенно продуктите започват да предлагат във все повече страни от Централна Европа и Азия. А през последните години "Protex" формулите за дълготрайна антибактериална защита придобиват популярност в над 120 държави по света. Но удивителният успех и впечатляващ ефект на продуктите съвсем не е случаен, просто защото зад марката стои нейният собственик – компания "Colgate-Palmolive" или производителят с дългогодишен опит в създаването на сапуни и най-различни други продукти за грижа за кожата.
Колко дългогодишен е опитът ли? Всичко започва през далечната 1806 г., когато Уилям Колгейт основава компания "
Colgate", а това, с което иска да се занимава, е продажба на сапуни и свещи. Скоро след идеята, Уилям започва да предлага продуктите в Ню Йорк Сити. А десет години след старта, предприемачът Колгейт вече "жъне" изобилието от успехи заради усилената работа. Бизнесът му започва да се рекламира по страниците на вестник "Ню Йорк Таймс", а през 1820 г. се сдобива и със собствена фабрика в Джърси. Но развитието и впечатляващите постиженията не спират дотук. През 1872 г. "Colgate" представя "Casmire Bouquet" или първия парфюмиран тоалетен сапун. И вече с натрупан опит в създаването на сапуни през следващата година компанията определено изненадва с новия си продукт – пастата за зъби "Colgate", която наси световна слава и популярност на компанията и до днешни времена. Е, въпреки успеха на денталните продукти, грижата за кожата съвсем не изостава. Особено след 1928 г., когато "Colgate" придобива марката "
Palmolive" и оттогава козметичните продукти в каталога не спират да растат. А що се отнася до създаването на твърди сапуни, то те определени имат много важна роля, просто защото преди години и "Palmolive" е дебютирала със създаването на сапуни. Така, съставена от две марки, които са истински пионери в сапуненото производство, по-късно компания "Colgate-Palmolive" съвсем оправдано прилага натрупаните знания и опит в създаването на марката сапуни "Protex".